Aquest 2023 estem de celebració i és que a Grup Montaner -empresa mare de Quality i de TQ Serveis- especialitzada en consultoria, gestió del canvi, selecció onboarding i headhunting, celebrem el 50è aniversari.
Un dels primers actes de celebració ha estat una tertúlia amb els campions olímpics de waterpolo Manel Estiarte i Pedro Garcia Aguado, que ens va permetre reflexionar sobre els reptes i similituds en la direcció d’empreses i els equips.
En aquest primer acte, realitzat a Barcelona, ha assistit el Miquel Lorenzo, Director general de Quality i TQ Serveis Andorra.
La història de Montaner
Montaner es va fundar el 1973. Després d’una experiència poc satisfactòria durant un procés de selecció, Ramón Montaner i Pilar Soldevila van decidir emprendre la seva pròpia firma especialitzada en la recerca de talent i formació per a empreses. I d’allà va néixer la idea de Montaner. Una consultora pionera a Espanya, encarregada de trencar el gel en introduir el discurs de la gestió de persones i la professionalització dels Recursos Humans a les empreses espanyoles.
En aquells temps, els recursos humans no existien com a tals, sinó que es comptava amb caps de personal que, entre altres tasques, s’encarregaven d’assegurar el pagament de nòmines, la pau social dins de l’empresa i el compliment de la normativa laboral. A Europa i als EUA començaven a aparèixer tendències més humanistes en la gestió d’empleats, i els meus pares, després d’uns anys vivint a Costa Rica, van iniciar un projecte molt innovador com a empresa familiar a Espanya.
L’objectiu era oferir una oportunitat d’èxit a professionals del management i la psicologia. Fins i tot molts professionals ens buscaven com a referent perquè poguéssim compartir la metodologia que havíem creat. Aquests volien formar-se, vincular-se a nosaltres, créixer junts i esdevenir referent en Recursos Humans als seus territoris per ajudar l’entramat empresarial de la seva zona. D’aquí que optéssim per l”Associats’, obrint-los la nostra ‘petita família’ i innovant en un concepte que, fins ara, només s’aplicava als bufets d’advocats.
Ens acomiadem de l”Associats’ i estrenem imatge
Una altra de les accions per obrir la porta a aquesta nova etapa ha estat el rebrànding de la marca que ja vam fer l’any passat. Com indica el nostre propi lema, “el millor moment és ARA”. I que millor que celebrar aquest 50è aniversari que rellançant la nostra marca i desprendre’ns de l'”Associats”, només “Montaner”.
Hem d’adaptar-nos a les tendències del segle XXI, com a empresa familiar estem vivint una transició de generacions sempre tenint al nostre focus els valors de tradició familiar, serietat i compromís.
Com que el nostre equip humà mereixia una imatge d’acord amb la seva actitud, hem redissenyat la nostra marca harmonitzant-la a la resta de marques de Grup Montaner, apostant pel dinamisme de les minúscules i simplificant el nostre nom. Un gran canvi del qual estem molt orgullosos i amb el que pretenem generar més oportunitats d’èxit per a persones i empreses.